Az első nap szél nélkül telt. Egyetlen Felüdülésünk és nagy megtiszteltetés
az volt hogy Litkey Farkas meglátogatott minket a tó végén zajló Soling Európa
Bajnokság végeztével. A széltelenségre való tekintettel másnap hajnalra tették
rajtot. Reggel elég nehéz volt ilyen korán összeszedni magunkat és nehéz volt szél
nélkül eljutni a szemközti hegy alá. A szél viszont óramű pontossággal
érkezett. Ereje teljesen megfelelő volt. Ebben a szélben két futamot sikerült
megrendezni, ám a futam végére teljesen megállt a szél. Futamban nagyon jól
kezdtünk harmadik, negyedik helyen értünk fel a bójához. Hátszélben viszont
rögtön veszítettünk egy helyet, majd tartottuk 5.helyet. A második futam eleinte
sokkal jobban indult végig 3. helyen voltunk de a második körben az elúszott
terelő bóját akkor pótolták, így vissza kellett krajcolni a bójához. Sajnos
ezzel elvesztettük a harmadik helyünket és visszacsúsztunk az 5. helyre. Nem
tudtunk feljönni viszont a befutónál egy 180 fokos szél forduló megtréfált és
újabb négy hajó ment el mellettünk ezt elég nehezen viseltem. A szél átfordult
északira de nagyon gyenge maradt. Ebben sajnos a mezőn végén tudtunk csak végig
menni. Az utolsó napon még négy futam hiányzott. Ezért már a reggeli gyenge
szélben is próbálkoztak. Egy futamot sikerült le zavarni, vízre vezényeltek
mindenkit. Délutánra az erős felmelegedésnek köszönhetően kellemes északi szél
kezdett fújni. Ezt már korábbról ismertük. A hegy alá kell menni és ott jön a
lepörgés amivel egyből fel lehet menni a bójára. Voltak érdekes esetek, mikor
jobbcsapáson mentünk a bójára és a kiabálásunk ellenére elénk esett keresztbe
egy másik hajó. Tudtuk volna venni a bóját, de e miatt még két fordulóra
kényszerültünk. A parton meg kaptunk egy bocsikát, mondom a parasztnak, hogy
nem ez a megoldás és mégis mire gondolt, hát arra, hogy befér, mondom ja így
keresztbe befért, aztán annyiban hagytuk. Sikerült is egy negyedik helyet
behúzni ennek nagyon megörültünk, hogy működik a taktika a következő futamban
is negyedik ötödik helyen mentünk. Viszont a második körben sikerült javítani,
4.-ek voltunk. Közvetlenül a lee bója előtt az előttünk haladó kérte, hogy ne
takargassuk, így nagyvonalúan alá értettünk. De pár perc múlva ez megbosszulta
magát az ellenfelünknek, mert meghalzolás után a félszeles befutóban már mi
voltunk elől és a takarásunkon át nem tudott megelőzni. Az utolsó futam hasonló
koreográfiát követett, mi végig utaztunk a mezőnnyel szinte semmit sem tettünk és
ott voltunk az élbolyban végül ebben is sikerült harmadik helyen befutni. Ezzel
a szenzációs finissel sikerült a hatodik helyre feljönni ami az utóbbi évekhez
képest nagy lépést jelent előre.
Magyar Kielzugvogel Flotta Egyesület 2660 Balassagyarmat, Hétvezér u. 20. kzv@t-online.hu www.kzvbelo.hu